Utazás fillérekből

Két nap, kétszáz euró, három ország

Filléres utazásom története

2021. szeptember 27. - krobash

r21

Mióta szingli lettem nem utaztam sehova. A volt kedvesem Bé , az általam is kedvelt és vele szinte minden évben meglátogatott festői Rovinjba utazott egy baráti társasággal, akikkel már 20 éve odajárnak. Én is többször voltam velük, de most már nem mehettem az ex státuszom miatt. Nem is lett volna stílusos, hisz még csak harmadik hónapja élünk külön. De elhatároztam, hogy még is elutazom valahogy.

Idő és pénz híján csak egy éjszakát tudok ott tölteni. Nagy szervezés előzte meg az egész utazást, hisz kocsim nem lévén , busszal utazom.

Tegnap este , munka után indultam Szegedről. Persze ennek is története van, hisz semmi nem úgy alakult, mint ahogyan elterveztem.

Kezdődött azzal, hogy szállásom még nem lévén, reggel bementem a bankba, és befizettem egy kis pénzt, hogy tudjak mára foglalni szállást. Ez meg is történt, de a bookingon kiválasztott szálloda kifizetésekor a rendszer közölte, hogy ugyan a számlámról leemelték a pénzt, de a szállással gond van, így nem tudnak fogadni. Kaptam a bookingtól egy emailt, miszerint 24h belül, majd egy következő emailt, hogy 5-12 napon belül utalják vissza a levont összeget. Ez az összeg így hiányzik a büdzséből, és tudtam, nem fogok Rothschildként üdülni.

Lefoglaltam egy újabb szállást. Itt nem kellett előre utalni, de 15%-al drágább is volt. Vettem a maradék pénzemen 100 eurót és 100 kunát, és megvettem a Flixbus  Rovinj Budapest jegyet is. Az odautat már egy hete kifizettem.

Elindultam dolgozni, de dél körül kaptam a Flixtől egy emailt, miszerint az odautamat törölték, és vagy választok másik időpontot, vagy visszatérítik a pénzem. Na ekkor kissé elszakadt a cérna. Röviden, nem voltam boldog, hogy kútba esni látszik ez a rövid vakáció. Emiatt történt egy kis balesetem, de ezt most nem részletezném.

Már azon gondolkodtam, hogy ennyi, feladom, de délután 1 körül jött egy másik email a Flixtől, hogy mégis lesz járat, csak a Ljubljanai transzfer idő nem négy óra, hanem majdnem kilenc, és így nem 12.30-ra érek majd Rovinjba, hanem 17.30-ra.

Mivel a Flixbus a Népligetből indult este 23-kor, így a 19.45-ös IC-vel utaztam fel. Miután buszra szálltam , kicsit megnyugodtam.

Ljubljanalj2

Az utazás a szlovén fővárosig eseménytelenül telt, sikerült végig szenderegnem az utat.  Béről csak annyi infóm volt , hogy küldött egy képet, hogy már Rovijban van és tengeri halat vacsorázik,

Azt gondoltam, hogy Ljubljanában is egy a Népligetéhez hasonló buszpályaudvar fogad. Nem így lett. Egy pici, eléggé lepusztult épületet találtam. Szerencsémre pont hajnal 5-kor nyitott a pályaudvar, így betértem ide, ahol most egy kávézóban ülök egy kissé törökösre sikeredett Cappucino társaságában. Csak 1.50 eurót fizettem. Volt, aki reggel nem kávéra tért be, hanem egy pofa sörre. Most arra várok, hogy elinduljak , és kicsit felfedezzem a várost.lj18

Elindultam a telefon GPS-e szerint. Reggel 7 óra,  és már nyitnak a teraszok, ahol pár vendég üldögélt. A térképem szerint már nem vagyok messze a Ljubljianica folyótól. Ahogy közeledtem, megláttam a hegy tetején a várat, ahova egy üvegsikló visz fel.aaa Nem olyan mint Budán,  csak egykabinos, a másik kabin helyén ellensúly közlekedik. Egy retúr jegy 4.50 euró. Én Ljubljanára 10 eurót szántam, remélem belefér.

A folyóhoz érve a híres Sárkány hídon keltem át. Átérve , jobbra a piac, amit most kezdtek el feltölteni áruval. Ez egy vegyes piac. Zöldség, ruházati és van mellet egy ízek piaca is, ahol enni is lehet, A Hármas híd tövében pedig egy kis kézműves piac lapult.lj14

Mivel a sikló 9h-kor nyit, inkább addig visszasétáltam a pályaudvarhoz, amivel szemben találtam egy burekezőt. ahol ettem is egyet 2.30-ért . A burekező WC-je modern és tiszta, ami egy fontos szempont.lj12

Lassan visszamegyek a siklóhoz. Fél tízre értem oda. Én voltam egyedül, aki fel akart akkor menni. Vettem egy single ticketet, gondoltam lefelé gyalog jövök. Kb két perc alatt fent volt a sikló, amiből szép fotókat tudtam készíteni az előttem elterülő városról , és a fölé magasodó hegyekről.lj8 A vár nekem kicsit csalódás volt. aaaaSemmi extra, maradjunk ennyiben. Kb 15 percet voltam fent, majd kényelmesen ennyi idő alatt lesétáltam a piactérre. Leültem egy teraszon és rendeltem egy sört, és néztem az embereket és azon tűnődtem,hogy most már mindig egyedül fogok utazni? lj1

A sör mellett eltöltöttem  egy órát , majd a szerelem lakatok hídján átkelve egy másik teraszra ültem ki, ahol meg a vizet és a turistákkal teli sétahajókat lehetett bámulni.lj4lj2 Itt sem hagyhattam ki a sört, ami a ház söre, egy szűretlen világos volt, Délig itt maradtam , és utána visszasétáltam a pályaudvarhoz. Még volt az indulásik másfél órám, így ezt az időt egy mekis menünek szenteltem, mintegy 5 euróért. El is felejtettem, a két sör összesen 5.70 volt.

Végre eljött a 13.30h és begördült a rovinji buszom, Sokan vannak rajta, és ezeket a sorokat már itt írom.

A határátlépés gyors volt, csak a Covid igazolványt , meg a személyit kérték. Azt el is felejtetem , hogy Szlovéniában már zárt helyeken megint kötelező a maszk, és a szabadban is sokan viselik.

Elvileg még egy óra és Rovinj, de előtte Porecben megálltunk. Közben Bé küldött egy képet, hogy ma Pulában voltak . Megjegyzem , hogy a buszom is odatart. Persze én leszállok Rovinjban , amit már több szempontból is nagyon várok,

Nem szóltam Bének, hogy itt leszek, remélem este  nem futunk össze valahol, mert amit kapnék azt nem tenném zsebre, Ebből a posztból tudja meg, és remélem utána még fogunk beszélni. Megérkezve, az időjárásra nem lehet panasz. Este 7h-kor megy le a nap, azt jó lenne meglesni. Három éve ilyenkor Szt, Eufémiánál voltunk fent , két éve meg delfineket lestünk a naplementében. Tudom giccses egy picit, de még is örökké emlékezetes marad.

Ma mi lesz?,Az kiderül rövidesen. Próbálom magamat álcázni, mint ha egy híres celeb lennék. Elhoztam a Federeres sapkámat, meg van nálam napszemüveg .r24 Este nem fogok látni benne , mert amúgy is vak vagyok. Egyébként nem lesz hosszú a tartózkodásom, holnap délután irány Trieszt, de addig is most Rovinj következik.

Rovinj

r23

Megérkeztem. Gyönyörű az idő. Az apartmanom 17 percre  van a buszállomástól. Siettem bizonyos okok miatt , és el akartam kapni a naplementét is. Amikor odaértem, a szállásadóm csak lesett. Azt hitte , hogy hárman jövünk. Mondtam, szó sem volt róla. Kaptam egy két hálószobás, nappalis, nagy teraszos apartmant , kilátással a tengerre.  Mindezért 58 eurót fizettem. Ha valakit befogadnék, akár még nyereséges is lehetne ez a kis kiruccanásom.

Gyorsan átöltöztem és szó szerint besettenkedtem az óvárosba. r20Sétáltam egy kicsit, a kikötőben hallgattam az utcazenészeket, majd este hét előtt kimentem a mólóra, ahol megnéztem a naplementét. Nem változott semmit. Ugyanolyan gyönyörű. mint mindig. Sikerült is vagy 37 képen megörökítenem.r21 Örültem is a naplementének, mert a sötétben  könnyebben álcázom magam, már a nevem miatt is. aaaaa

Következő feladat enni valamit. Nem igazán voltam éhes, de még is csak kell vacsizni. Nem akartam feltűnő helyre , illetve olyat kerestem ahová Béék nagy valószínűséggel nem ülnek be. Találtam is egy helyet, ahol jó sört csapolnak, és a pizza is ehető. r18Ez a kombó 15 euróba fájt. Nem kevés, de jóllaktam, mint a duda. Bár tudnám egy duda hogyan tud jóllakni? A lényeg, hogy nem buktam le még. Most iszom a söröm, és nézem a gondtalannak látszó turistákat, Igaz, én is annak látszom, de mint mindenkinél a látszat itt is csal.

Sör megíva, számla az asztalon. Kunában olcsóbb lett volna. 15.69 eurót fizettem.  Kezdek fáradni, hisz nem aludtam két napja. Elindultam haza. Holnap reggel 10-kor check out . A városban lesz még hat órám, Kicsit sétálok majd,  és élem a turisták gondtalan életét. Délután irány Trieszt,  majd haza.

Reggel van. A sirályok rikácsolnak a házak kéményein. Előttem az Adria kéksége a horizontig húzódik.r16 Bé tőlem 700m -re levő apartmanházban a reggelijéhez készülődhet, Nem akartam ilyen közeli apartmant, de miután tegnap rendeltem a szállást, már nem néztem , hol lesz, Reggeli itt nincs az árban, itt vagy csinálok magamnak, vagy besétálok a kikötőbe és eszem valamit. Az apartmanomban 10h-ig maradhatok. Ezt ki is használva, kiültem a teraszra és bámultam a tengert,  élvezve annak sós illatát. Nagyon idilli, csak ne lennék egyedül.

Beértem a kikötőhöz. Az idő pazar, mint ahogyan a látvány is. Többen horgásztak, egy halászhajót most pakoltak ki. Végig sétáltam a mólón. Eufémia szinte egy karnyújtásnyira. r14A móló végén egy a tengerre benyúló terasszal rendelkező kávézóba ültem be. Ettem két miniszendvicset, meg ittam egy cappuccinót , az egész 11 euró volt.a33r11 Ezzel el is lőttem az itt költhető limitemet.

Közben volt egy kis izgalom, mert megláttam pár embert a régi társaságból, de nem vettek észre. Ideje volt tovább állni. Felkerekedtem és felsétáltam Eufémiához. Aki nem tudná, ő Rovinj védőszentje és egy a róla elnevezett székesegyház tetejéről figyeli a tengert és a várost.r9 Itt időztem 40 percet, majd lesétáltam az óváros sikátorain keresztül az egyik kedvenc helyünkhöz, ahol megint ittam egy pohár sört, majd itt végezve nem tudván mit kezdeni magammal , kimentem a mólóra , ahonnan tegnap a naplementét néztem. Középen leültem egy kőből faragott bakra, amihez a hajókat szokták kikötni. Onnan csodáltam az óvárost, a vitorlásokat.r6 Egyszer, amire titkon azért számítottam feltűnt Bé a volt kedvesem. Igaz nekem még nem a volt, ami persze folyamatos feszültséget okoz.  Megdobbant a szívem, ráadásul Bé megállt a móló elején, és mint, aki keres valakit, felém nézett. Ez csak két pillanat volt, de nem látott meg. Valószínű a barátait kereste. Nagyon vágytam rá, hogy odarohanjak és átöleljem, de amit kaptam volna , azt nem tettem volna zsebre. Így maradt a vágyakozás, és a végtelen szomorúság, r10

r19Na elég a személyes hangvételből, maradjunk a tényeknél. Van még két órám. Ez alatt kint maradtam a parton, leültem és ittam megint egy helyi sört.  Délután négy után elmentem a buszállomásig, ahol ettem egy fagyit és vártam, hogy megjöjjön a Triesztbe menő buszom.  Ott lesz még pár órám, majd irány haza.

Trieszt t1

Két órás utazás után megérkeztem Triesztbe. Az volt a helyzet, hogy a telefonom kezdett lemerülni, a buszon nem lehetett tölteni. Egy zsúfolt kikötővárosba szálltam le a buszról pontban este 7h-kor. Volt egy nagy buszterminál, ahol egy büfé, meg két butik  üzemelt. A büfében ittam egy kávét , ami nem volt rossz. Láttam, van egy automata WC is, de az csak 50 centest fogadott el, és euróból nem adott vissza. Hurrá!  Sikerült a büfében felváltatnom a pénzt. Szerintem kínai tulaj látta rajtam, hogy nem ott kéne elvégeznem a dolgom. Utána felkerekedtem, hogy keressek egy olyan helyet , ahol tudom tölteni a telefonomat. Megtaláltam, itt a 2dl sör 3 euróba került, igaz kaptam mellé rágcsákat is. Reméltem ezt nem számolják majd fel . Közben a mellettem levő széken találtam egy telefont is , amit odaadtam a pincérnek. Eközben már hívta is a telefont a tulaj szerelme, mert a kijelzőn az Amore és egy piros szív jelent meg. Kifizettem a számlát és tényleg 3 euró volt. Még kb két órám volt hátra és elindultam a környéken, hogy szétnézzek. Szép kivilágított épületek, rengeteg terasz tele emberekkel. r2Az egyik téren kiállítási pavilonok is voltak, de nem tudom milyen kiállítás lehetett, mert lusta voltam utána járni.r1 Elmentem a legközelebbi mekiig, ettem valami szemét menüt 8.60-ért . Ezzel mér 16 euróval túlléptem a büdzsémet. Visszasétáltam a buszterminálhoz, de közben kaptam egy emailt, hogy a busz kb 30 percet késik .

Megérkezett a busz. Az utazás Budapestig eseménytelenül telt el. Kicsit cseteltem még Bével, majd szunyókáltam Budapestig. Reggel 6h-ra gördült be a buszom, és innen kimentem az állomásra, ahonnan a vonatom indul Szegedre. Itt ülök egy padon és várok. Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha a Népligettől haza mehettem volna a 22-ik kerületbe, ahol az otthonunk volt Bével, bár akkor nem egy ilyen posztot írtam volna.

Összegezve,  kicsit túlléptem a keretet, de izgalmas, jó utazás volt.  Fárasztó, de sok élménnyel gazdagodtam.